petsjuh
New Member
Jaah ben een mestreechsuh Sjeng ... een vent en leid aan chronische knoperietus !
|
Post by petsjuh on Oct 12, 2007 8:46:31 GMT -5
;)Wie kent het niet je knoopt een bandje met 8 draden.Je hebt aan de bovenkant die dubbel vier oer lelijke lussen zitten.Dan vervolgens je knoop werkje en dan die 8 oer lelijke strengen. Ik kom dit heel veel tegen en laten we eerlijk zijn dit is toch oer lelijk ??Ik zoek altijd voor een oplossing want ik streef naar perfectie.Je bandje moet er tip top uit zien maar wat er boven zit en de onder kant mag niet vergeten worden .... toch Nou mijn vraag is nu ...hoe werken jullie je bandje af .... Uiteraart zal ik ook mijn manier laten zien Heel makkelijk ... we beginnen met de 4 gehele draden dubbel vouwen ... boven aan ontstaat een lus ...neem van de lus ongeveer 2 centimeter terug en houd je vinger op die plek en maak je bandje vast .... JE heb dus de ontvouwde 4 draden ... nu doe je die vier draadjes WEVEN of vlechten " dus van 4 een draad maken" vergeet niet aan het begin en aan het einde even een knoopje er in te leggen! Je stuk dat je nu gevlochten heb vouw je dubbel organiseer de draden zoals je ze wil hebben en knopen maar ! voor meer info zie de link : nl.youtube.com/watch?v=5em75WRKqFYDas mijn super mooi afgewerkt begin van een bandje (binnen kort het afwerken aan de onderzijde ) **Note : Trek je vlechten goed en strak aan !Doe je dit niet zal na verloop van tijd het touw in een rust stand komen en je vlechten gaan er mega slap en los uitzien ....dus goed hard en strak aan trekken
|
|
|
Post by AylaAsperger on Mar 3, 2008 11:24:35 GMT -5
Hallo,
Zou je misschien iets duidelijker uit kunnen leggen wat je bedoeld, misschien met een paar fotos? Want op het filmpje zie ik het niet echt goed!
En zou je me misschien willen vertellen hoeveel touwtjes (en hoe lang) je nodig hebt voor dat mooie bandje in je handtekening? Want die wil ik erg graag ook proberen te maken!!!!!
Alvast harstikke bedankt!!!!!
|
|
petsjuh
New Member
Jaah ben een mestreechsuh Sjeng ... een vent en leid aan chronische knoperietus !
|
Post by petsjuh on Mar 5, 2008 23:47:16 GMT -5
IK zal even kijken in het weekend of ik daar misschien even tijd voor kan maken.Dan zal ik kijken of ik en paar foto`s kan maken ;D Het bandje uit mijn handtekening bestaat of beter gezegt bestond toen uit 16 draden en was een uitprobeersel.Ik heb wel eens vaker zo iets in mijn hoofdje.Dan pakken we weer eens papier en pen en dan teken ik me dat uit en dan maak ik dat gewoon.Word het niks smijten we het gelijk in de prullenbak . Oww de lengte zou ik je zo niet meer kunnen zeggen ik heb die al zoooow lang niet meer gemaakt . Maar ik elk geval lang hahahaha misschien zal deze nog eens maken en dan kan ik het je zeggen. Geschat zoals de meeste zal het rond de 180 cm tot 2 meter wel komen.De meeste zullen nu zeggen "JIJ bent gek dat kan niet " ?!Mensen vergeet niet ..... als ik een bandje maak van 16 draden knip ik maar 8 draden en doe ze dan dubbel.Jullie zullen volgens de boekjes die uit zijn gekomen dus ook 16 draden knippen ;D ..... dus doe dan de lengtes halveren indien nodig als je het volgens de boekjes maakt!
|
|
petsjuh
New Member
|
Post by petsjuh on May 13, 2008 13:04:33 GMT -5
IK zal even kijken in het weekend of ik daar misschien even tijd voor kan maken.Dan zal ik kijken of ik en paar foto`s kan maken ;D Owjeeeeh lang niet meer hier geweest pfff heb in het ziekenhuis gelegen maar goed ben der weer!Ja ja ga zo beginnen met nieuwe filmpjes en zoooow ;D ;D
|
|