|
Post by tammie15 on Jan 16, 2006 6:48:34 GMT -5
hoi zet hier maar je zelf ontworpen scoubidous in.
ik heb 2 verschillende flessen gemaakt.
Nodig 4 touwtjes.
Uitleg stap1, Je pakt 2 touwtjes en maakt een knoop zonder lus. je knoopt rond door tot de hals lang genoeg is.
Stap 2 fles 1: Je voegt nu 1 touwtje toe en knoopt een aantal knopen met 6 rond. daarna voeg je nog een touwtje toe en knoopt met 8 rond.
Stap 2 Fles 2: Je voegt 2 touwtjes te gelijk toe en knoopt met 8 rond.
Stap 3: Je knoopt tot de scoubidou lang genoeg is en knip dan de draden af.
Je fles is klaar.
|
|
|
Post by tammie15 on Jan 16, 2006 13:56:03 GMT -5
Ik heb ook nog een knoop: Met 5 rond: Die knoop je hetzelfde als met 3 rond maar met 2 touwtjes meer. 1 rond om scoubidou touwtjes: Je maakt met 1 touwtje een lus over de touwtjes (net als bij de weitwasknoop). Dan ga je onder de touwtjes door en doe je het touwtje door de lus. Dat was het weer
|
|
|
Post by BettyBoop on Jan 17, 2006 12:51:43 GMT -5
Leuk hoor Tammie
|
|
|
Post by tammie15 on Jan 18, 2006 5:34:47 GMT -5
Dankje bettyboop Ik ben nu met een huis bezig als die af is schrijf ik de uitleg. ;D
|
|
|
Post by BettyBoop on Jan 18, 2006 6:29:48 GMT -5
Een huis ... wat leuk ... ik ben benieuwd
|
|
|
Post by Iris on Jan 19, 2006 9:25:55 GMT -5
Oja een vriendin van mij heeft een keer bij toeval een zeepaardje ontworpen Mooi hoor. Ik zal het eens omschrijven en ook een foto van maken.. Leuk trouwens Tammie Een huis? Dat lijkt me best lastig ^^'
|
|
|
Post by tammie15 on Jan 20, 2006 2:46:10 GMT -5
Leuk iris Zeepaardjes zijn leuk. En ja een huis maken is best lastig Je hebt er 32 touwtjes voor nodig. De knooptechniek is met 4 recht. Je maakt eerst 4 tussen balkjes van 7 cm Elk tussenbalkje heeft 4 touwtjes. Daarna maak je 1 van acht centimeter Ik heb hier ook 4 touwtjes voor gebruik maar volgens mij kan je er ook twee doormidden knippen en dan knopen. Daarna pak je 4 touwtjes en knoopt 4 centimeter in de laatste knoop doe je de korte uiteinde van 1 van de 4 tussenbalkjes er doorheen knopen, dan maakje een hoek van 90 Graden. Dan knoop je 6 centimeter en Doe je weer in de laatste knoop de korte uiteinde er door heen knopen, en je maakt weer een hoek. dan knoop je 8 centimeter en doe het zelfde al bij de andere hoeken. knoop nog 6 centimeter(hier moet je ergens touwtjes verlengen), Doe weer hetzelfde als bij de andere hoeken en knoop dan nog 4 centimeter. Knoop de 2 uit einde aan elkaar. In de korte uiteinde maar je 1 a 2 knopen en knipt ze af. Dan doe je Het plavond maken op de zelvde manier als bij de vloer. Nu heb je in iedere hoe draadjes uitsteken, daar knoop je 5 centimeter van (Dat woord het dak). dan doe je die door elkaar heen knopen en teglijkertijd het tussen balkje van 8 centimeter knoop je er ook door heen. Doe met alle uit einde nog 1 a 2 knopen maken en je huis is klaar.
|
|
|
Post by Jolandaa on Jan 20, 2006 5:35:56 GMT -5
Heb je toevallig een foto?
|
|
|
Post by tammie15 on Jan 21, 2006 4:15:24 GMT -5
nee nog niet want ik ben nog aan het sparen voor een digietalecamera
|
|