|
Post by jokari on Nov 29, 2006 17:03:34 GMT -5
hallo, jullie denken bij de titel misschien "watte " ;D ik heb echter al een showhalstertje met macramé gemaakt, en dat is mij heel goed bevallen. Kumihimo lijkt mij nog leuker om te doen (en minder tijdrovend ;D ). Een vriendin heeft er al eentje gemaakt, met 8 touwtjes geloof ik. Maar dat is mij een beetje te smal. En nu komt mijn probleempje : ik wil een patroontje voor 10 touwtjes maar dan met 16 of zo. Ik wil patroon 1 zoals in het groen-blauw-zwart armbandje voor 10 touwtjes (pagina 14) maar een beetje breder. Bedoeling is om een witte lijn in het midden te hebben en aan weerskanten een rode band. Ik ga mogen experimenteren denk ik. ;D Hoeveel touwtjes zou ik nodig hebben om mijn band ongeveer 2 cm breed te krijgen (met satijnkoord van euhm... 2 mm denk ik ) ? Zorgen dat ik zowel boven als onder zo'n 10 touwtjes heb liggen, zeker (dat wordt dat zelf een schijf fabriceren, denk ik) ? De lengte van de band zou circa 1 meter moeten zijn, als ik mijn touwtjes dan 2 meter lang neem, zou dat voldoende zijn ? (bij macramé had ik 3 meter en meer nodig). (ik heb foto's van de halstertjes, maar de link blijkt te lang te zijn en wordt door het forum niet geaccepteerd)
|
|
|
Post by Jolandaa on Dec 10, 2006 8:53:44 GMT -5
Een halster maken met kumhio draden is toch niet goed, is toch veel te slap? Dat trekt een paard toch stuk? Foto mischien? Of gebruik je het voro zon speelgoed paardje?
|
|
|
Post by jokari on Dec 12, 2006 7:55:22 GMT -5
het halster dient ook niet om mijn paard mee naar de wei te brengen hé. Het dient enkel om in een afgesloten ruimte poseerfoto's te maken. Ik heb zondag trouwens een worsteling gehouden met een kleine Shet (80 cm groot) omdat ik een kumihimo-hamster wou aandoen, en geloof mij, het halster is steviger dan je verwacht hoor.
|
|
|
Post by Jolandaa on Dec 12, 2006 8:23:42 GMT -5
Wil je foto's is pb'en naar mij? Wil is kijken hoe het staat ^_^ *Ik zou hem ook niet een haMster om proberen te doen vind de hamster niet zo leuk * (was denk typfout vond het wel grappig:P)
|
|
|
Post by jokari on Dec 13, 2006 2:11:03 GMT -5
|
|
|
Post by BettyBoop on Dec 13, 2006 5:28:02 GMT -5
Ze zien er erg mooi uit Jokari ... leuk gedaan
|
|
|
Post by missanne2 on Dec 13, 2006 14:32:08 GMT -5
Wow mooi gedaan hoor!
|
|
|
Post by Jolandaa on Dec 13, 2006 15:12:54 GMT -5
FOCKKKKKKK *sorry* is dat jpou paardje WHAA Jaloers ik ga hem stelen khou van fjorden OMG OMG OMG ^^ *word dr eentje gek* Wat een mooi halster!! Zat trouwens in me hoofd met scoubidoo touwtjes
|
|
|
Post by jokari on Dec 13, 2006 16:56:18 GMT -5
speciaal voor Jolandaa : de andere fjord (2,5 jaar jong) met kumihimo-halstertje : www.mijnalbum.nl/Foto=YEGBNXHEen nee, ze zijn niet van mij maar van een vriendin. Ik rij wel met de volwassen fjord en ga af en toe met de jonge fjord aan de hand mee samen met vriendin wandelen. ander kumihimo-halster : www.mijnalbum.nl/Foto=LOBIMIHYen het gevecht : www.mijnalbum.nl/Foto=YYXQYIUOdank u allemaal voor de complimentjes. Ik zal het doorgeven aan de "maakster" van de kumihimo-halstertjes (ik moet mijn brede versie nog in mekaar flansen ), ik heb alleen het macramé-geval gemaakt. met scoubidou moet zo'n halster ook wel tof zijn, alleen zie ik mij zo nog niet direct scoubidou-touw van 4 m lang te vinden (zou dan de normale dikte moeten hebben, niet die maxi-touwen)
|
|
|
Post by Jolandaa on Dec 13, 2006 17:00:31 GMT -5
Huh die zwarte shet lijtk vet op een pony waar ik een keer op gereden heb Ik hou zo veel van fjoden alleen als ze veuelen zijn zijn ze lelijk haha Ik vind ze mooi (halster ook zeker!)
|
|
|
Post by Bijke on Dec 14, 2006 4:25:46 GMT -5
Bedankt voor de complimentjes, ik heb de kumihimohalstertjes gemaakt
|
|
|
Post by Iris on Dec 14, 2006 12:54:30 GMT -5
Ze zijn erg mooi! Dat leent zich er inderdaad leuk voor. (En de paarden erg lief )
|
|
|
Post by BettyBoop on Dec 14, 2006 16:24:48 GMT -5
Welkom op het forum Bijke ... ze zijn echt tof de halsters !
|
|
|
Post by Jolandaa on Dec 18, 2006 9:28:21 GMT -5
Net was dr hele gekke post alleen maar met tekentjes :S heb hem maar verwijdert.. Je kon dr op klikken dus straks is het een virus ofzo..
|
|
|
Post by Mutsel on Feb 7, 2007 10:37:01 GMT -5
en pnder jou weer jootje, die heb ik ook maar verwijderd
|
|