|
Post by Yoarra on Sept 7, 2006 3:47:24 GMT -5
Het boekje Kumihimo van Yoarra is te verkrijgen bij de boekhandels en wordt geleverd met een vlechtschijf. Binnenkort ook verkrijgbaar bij de www.gratiswinkel.nu/scoubidous
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 17, 2006 14:11:30 GMT -5
Heb al een paar keer in de webwinkel gekeken, maar heb het boekje nog niet zien staan. Kijk ik niet goed of heb je hem nog niet binnen ?
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 18, 2006 0:53:30 GMT -5
nee het is er nog steeds niet Sterker nog, ik heb zelf nog niet eens de gedrukte versie gezien Hoop dat een en ander snel komt...
|
|
|
Post by knorretje on Sept 18, 2006 4:38:03 GMT -5
Hier bij de Bruna hadden ze het over begin oktober
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 18, 2006 7:38:55 GMT -5
Tjee dat is ook wat ... wel jammer dat je hem zelf nog helemaal niet hebt gezien ... Zag wel dat je hem bij Kars ook online kunt bestellen ... worden die dan ook pas in oktober verstuurd ?
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 18, 2006 8:01:23 GMT -5
Nee bij Kars hebben ze hem al als het goed is, heb hem daar gezien met de knallende karsdagen, terwijl ik daar kumihimo aan het demonstreren was En ook bij Pipoos hebben ze het boekje al, alleen dan wel zonder schijf, omdat zij apparte pakketjes verkopen met schijf en satijnkoord....
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 18, 2006 10:59:06 GMT -5
Dan ga ik hem toch maar bij één van hen bestellen denk ik ... Ben nu ondertussen toch wel erg nieuwsgierig geworden
|
|
|
Post by papegaaitje on Sept 27, 2006 11:10:01 GMT -5
k heb het boekje gekocht. Een handwerkzaakje bij mij in de buurt had het boekje al en daar heb ik hem gekocht!
|
|
|
Post by knorretje on Oct 2, 2006 13:01:03 GMT -5
Het boekje was vandaag binnen bij de boekwinkel. Opgehaald en meteen langs de lokale naaiwinkel maar daar hadden ze alleen heel dik satijnkoord. Maar gewone katoene wol gekocht om het even te proberen. Gaat allemaal heel makkelijk, alhoewel ik het makkelijker vind met meer dan 4 touwtjes. Het blijft dan allemaal beter gespannen. Ik denk dat ik via de webshop van pipoos maar wat satijnkoord ga bestellen voor de traktaties van mijn oudste. Ik laat nog wel weten hoe alles gaat.
|
|
|
Post by Yoarra on Oct 3, 2006 0:45:51 GMT -5
Het resultaat is ook mooier met meer dan 4 maar is ook meer om de basis uit te leggen... Satijnkoord geeft een erg mooi resultaat alleen is het best wel prijzig. Maar het kan ook met Scoubidou touwtjes, die geven ook een mooi resultaat. Ook katoen wil heel goed, alleen is dit wel wat dunner en zou je dan meer touwtjes moeten gebruiken, wel is dat natuurlijk weer veel goedkopen.... Enfin ik blijf nieuwsgierig wat je gaat makne
|
|
|
Post by knorretje on Oct 3, 2006 2:54:53 GMT -5
na het kostenplaatje te hebben bekeken blijf ik toch bij de bolletjes katoen. Deze zijn een 2 mm en ik kan net 8 touwtjes door het oogje van de strap halen, dus dan kan ik met 16 touwtjes aan de slag. Hier zie je wat het dan gaat worden. Met het 16 touwtjes rond valt nog genoeg te varieren met het opzetten van de kleuren en met de methodes. De hanger kan aan een mobiel gemaakt worden(al zullen die denk ik de kinderen niet hebben), maar kan ook aan een tas, rits, fietssleutel enz.
|
|
|
Post by Yoarra on Oct 3, 2006 5:26:09 GMT -5
heel verstandig En het ziet er toch heel erg leuk uit he
|
|
|
Post by BettyBoop on Oct 4, 2006 16:21:39 GMT -5
Is het boekje inmiddels nog steeds niet bij jou aangekomen ? Heb hem nog niet Heb volgende week vakantie en wil dan weleens gaan knopen ... deze week dus toch maar ergens een boekje zien te bemachtigen
|
|
|
Post by Yoarra on Oct 5, 2006 0:53:45 GMT -5
Ik heb inmiddels 10 auteursexemplaren ontvangen, maar niet de boekjes voor in de winkel... Pipoos heeft de boekjes zonder schijf en volgens mij kan je hem bij de andere boekhandels al wel krijgen en anders bestellen.....
|
|
|
Post by BettyBoop on Oct 5, 2006 8:39:26 GMT -5
Zal eens bij Bruna langs gaan ... kijken of ze hem daar al hebben. Wil toch ook wel zo'n schijfje erbij
|
|