|
Post by Yoarra on Sept 7, 2006 1:03:15 GMT -5
Toen ik begon in februari met kumihimo vlechten, heb ik diverse vlechtmethodes uitgeprobeerd:
In het boekje werk ik met schema's waarmee je in 1 oogopslag kunt zien welke beweging je draad je moet maken, als je de schema's dan een paar keer hebt gemaakt, ken je de patroon uit je hoofd. De schema's kan je naast je leggen, dus als je het even nit meer weet, zie je in 1 keer weer wat je moet doen. Dit heb ik ook getest op mijn kinderen en vriendinnen, en iedereen was erover eens dat dit de duidelijkste en makkelijkste methode was, vandaar dat ik deze heb gebruikt in het boekje.
Met sjablonen, er zijn schijven die worde geleverd met een sjabloon, waar je vervolgens van 1a naar 1 b moet vlechten. nadeel van dit is, dat het niet erg duidelijk is, kinderen en mensen in mijn omgeving waar ik het op testte vonden het erg moeilijk om het patroon te vlechten.
Met nummertjes, opd e schijf staan nummertjes en ik heb een aantal voorbeelden gezien, waar ze met de nummertjes werken, dan staat er bijvoorbeeld, ga met het draad uit nummer 6 naar nummer 16. Op zich wel heel duidelijk, maar... Doordat je met nummers vlecht, is het erg moelijk het patroon uit je hoofde te doen.
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 8, 2006 5:58:37 GMT -5
Als ik het zo lees klinkt het nog best ingewikkeld ... maar dat komt natuurlijk omdat ik er nog geen voorbeelden bij zie ...
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 9, 2006 3:28:31 GMT -5
het lijkt ook ingewikkeld, maar het is het echt NIET! Mijn zoontje kon niet scoubidou-en met meer dan 4 touwtjes, echter met kumihimo maakt hij alle patroontjes met gemak. Dit komt ook door de schijf die de touwtjes mooi op zijn plaats houdt. en je je dan alleen op het patroon hoeft te concenctreren. De schema's zijn duidelijk en voor iedereen makkelijk te begrijpen, heb het op mijn kinderen en omgeving uitgetest
|
|
|
Post by Wiebke on Sept 9, 2006 3:40:51 GMT -5
De methode met de schema's lijkt mij ook de gemakkelijkste. Nummertjes onthouden of telkens met patronen werken lijkt me niet zo handig... Dus volgens mij is het een goede methode om gewoon de schema's te tekenen!
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 9, 2006 3:59:07 GMT -5
Met zo'n schijfje lijkt me wel erg handig ja ... kom je ook niet zo snel met de touwtjes in de war ...
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 9, 2006 9:46:19 GMT -5
De methode met de schema's lijkt mij ook de gemakkelijkste. Nummertjes onthouden of telkens met patronen werken lijkt me niet zo handig... Dus volgens mij is het een goede methode om gewoon de schema's te tekenen! hehe ja dat wel, maar ik heb dus voor dat boekje ruim 150 schema's getekend (met de computer) dus er zitten ehel wat uurtjes werk in
|
|
|
Post by krealientje on Sept 17, 2006 1:29:20 GMT -5
wie kan me op weg helpen met het knopen van de leuke spulletjes uit het NIEUW yoarra boekje ?
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 17, 2006 4:40:36 GMT -5
Welke spulletjes bedoel je dan? Kijken of ik nog weet waar ikhet heb gekocht
|
|
|
Post by krealientje on Sept 17, 2006 7:02:40 GMT -5
het boekje Kumihimo met Yoarra. met name de knoopwerkjes met 12 en nog veel meer touwtjes. Hoe kan ik daarin het systeem ontdekken ? waarom staan er nummers op de schijf die je bij het boekje krijgt geleverd ? kun je mij alles een beetje duidelijker uitleggen !
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 18, 2006 8:05:44 GMT -5
Je moet de eerste hoofdstukken ook even lezen, daarin worden de schema's uitgelegd, met behulp van foto's. Je kunt dan zien hoe je een schema moet vlechten. Dan zouden de schema's duidelijk moeten zijn, heb het getest op diverse mensen en kindere bij mij uit de buurt (vanaf8 jaar en die snapten het ook).
De nummers heeft de fabrikant op de schijf gezet omdat sommige mensen werken met nummers. \En de schijf zo voor iedere methode te gebruiken is.
|
|
|
Post by avansten on Sept 23, 2006 14:14:18 GMT -5
Ik heb gelezen op internet dat er ook een methode van kumihimo bestaat waar je met een vierkante schijf vlecht. Komt er nog een vervolg boekje waar in die methode wordt uitgelegd?
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 25, 2006 0:53:25 GMT -5
De meeste patronen die je met een vierkante schijf vlecht kunnen ook met de ronde schijf worden gevlochten. Of er een in de maak is kan ik je neit zeggen, omdat ik dat neit weet
|
|
|
Post by joanne on Oct 23, 2006 10:48:31 GMT -5
|
|
|
Post by joanne on Feb 11, 2007 14:02:49 GMT -5
|
|
|
Post by Mutsel on Feb 11, 2007 15:57:13 GMT -5