|
Post by Yoarra on Sept 5, 2006 4:12:33 GMT -5
Hoi allemaal, TRots laat ik het nieuwe project zien www.kumihimo.nlIk ben superenthousiast over dit nieuwe project. Het is japns vlechten en je gebruikt er een vlechtschijf voor... Ook heb ik er weer een boekje van gemaakt vol met leuke ideeen en patronen over het kumihimo.....
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 5, 2006 5:43:51 GMT -5
Ziet er leuk uit je nieuwe site over Kumihimo, ik heb er nog nooit van gehoord ... maar ga zeker je boekje bestellen zodra het in de webwinkel is ...
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 5, 2006 6:41:41 GMT -5
Lief Betty!! Het is idd erg leuk om te doen en dus ook een echte aanrader!!!
|
|
|
Post by missanne2 on Sept 5, 2006 10:57:57 GMT -5
Oehh dat ziet er leuk uit!! Ik hoop dat ik er nog eens tijd voor heb, dan ga ik het zeker proberen
|
|
|
Post by BettyBoop on Sept 5, 2006 15:28:09 GMT -5
Lief Betty!! Het is idd erg leuk om te doen en dus ook een echte aanrader!!! Dat geloof ik meteen
|
|
|
Post by Mutsel on Sept 6, 2006 17:36:54 GMT -5
zijn die vlechtschijfjes ook ergens verkrijgbaar? of kun je ze alleen bij het boekje krijgen? Ik heb namelijk weleens dat ik met meerdere dingen tegelijkertijd bezig ben (met scoubidou ook zo) en dan is het wel handig om er wat meer te hebben. of bijvoorbeeld eentje in mijn tas, eentje bij mijn ouders, eentje bij mij thuis...
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 7, 2006 0:56:44 GMT -5
De vlechtschijf is ook wel los verkrijgbaar, ik dacht verkoopprijs 4,95. Dit kun je dan krijgen bij de diverse hobbywinkels, de groothandel is Kars... (make me) dus waar je die artikelen kan kopen kan je ook die schijf kopen....
|
|
|
Post by Mutsel on Sept 9, 2006 6:02:44 GMT -5
4,95 voor een plastic schijfje?! WTF!
|
|
|
Post by Iris on Sept 12, 2006 14:16:07 GMT -5
Als ik een schijfje te pakken kan krijgen ga ik het eens proberen Maar heb je echt zo'n officiële nodig? Als ik die foto's zo zie kan het ook wel met een stukje stevig karton.. Hoewel die andere natuurlijk duurzamer zijn. Maargoed ik zal eens wat proberen
|
|
|
Post by knorretje on Sept 13, 2006 0:46:43 GMT -5
Gisteren het boekje bij de lokale boekhandel besteld, en dan maar eens aan de slag. Ik heb al gelezen dat het soort materiaal dat je gebruikt niet zo uitmaakt. Ik heb nog een heleboel borduurgaren liggen maar dit is zeker te dun.
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 13, 2006 6:59:23 GMT -5
Hey leuk Knorretje!!!
Ik zou zeker dikker materiaal nemen , zeker om mee te beginnen,is makkelijker en dan zie je de patroontjes beter.
Echter ik heb ook met heel dun garen gewerkt, ongeveer dikte van borduurgaren, dit heb ik dan dubbel gebruikt en dan liest met meer dan 12 touwtjes, omdat het resultaat anders wel heel erg iel zou worden. Ik heb met die hangers van dun materiaal erg mooie mobielhangers gemaakt (die je ook in het boekje terugvind)
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 13, 2006 7:01:54 GMT -5
natuurlijk kan je het met karton proberen, maar dit beschadigt wel enigszins het touw, en de rubberen vlechtschijf met inkepingen werkt wel erg prettig, met zowel dun als dikker garen. Met zo'n schijf kan je dan ook een hele tijd vooruit, ik heb alle werkjes met een en dezelfde schijf gebruikt...
Misschien een leuk kadootje om te vragen voor sinterklaas of kerst, hoewel je dan natuurlijk wel wat geduld zou moeten hebben.....
|
|
|
Post by knorretje on Sept 13, 2006 12:33:08 GMT -5
Ik heb al een aantal voorbeelden laten zien aan de oudste, met de vraag of ze zoiets aan het eind van het jaar wil trakteren. Op internet al een adres gevonden waar voor € 0.13 je van die mobile straps kunt bestellen. Maar dan eerst maar even het boekje bestuderen.
|
|
|
Post by Yoarra on Sept 14, 2006 2:11:21 GMT -5
hehe maar dat gaat lukken, het is een stuk makkelijker dan scoubidouen was..... Succes en laat eens je werkjes zien als je zover bent!!!!
|
|
|
Post by knorretje on Sept 14, 2006 13:05:39 GMT -5
is goed, ik denk dat in het boekje dan ook wel methodes staan voor het bevestigen en afwerken.
|
|